Kim sørger for, at trafikanterne kommer sikkert frem​

De fleste af os tager det nok for givet, at trafiklyset virker, og at parkeringsskiltet viser, hvor der er plads til vores bil. Hos ITS Teknik råder vi over mange erfarne serviceteknikere, der rykker ud dag og nat for at få trafikken til at glide. En af dem er Kim Fonnesbæk.​

”Jeg ved, at der venter en spændende og udfordrende dag, når jeg tager af sted på arbejde. Det er derfor, jeg er glad for at være hos ITS Teknik. Der er ikke to dage, der er ens,” fortæller vores servicetekniker Kim Fonnesbæk.

Erfarne serviceteknikere er afgørende for den trafikale sikkerhed

Kim Fonnesbæk er uddannet elektroniktekniker og har i 16 år installeret nye parkerings- og signalanlæg samt repareret fejlmeldte anlæg for ITS Teknik.

”Det er vigtigt, at vi hurtigt kan lokalisere og løse problemerne på stedet, når et signalanlæg ikke virker. Det er i sidste ende trafikanternes sikkerhed, der er på spil, hvis et anlæg ikke lyser rødt, når det skal. Hos ITS Teknik har vi mange års erfaring med fejlfinding. Det betyder, at bilisterne hurtigt kan komme sikkert videre,” siger Kim Fonnesbæk og fortsætter:

”Fejlmeldte signalanlæg haster altid - lige meget om klokken er tre om natten. Vi har bemanding døgnet rundt og rykker ud, når vi modtager en fejl på et anlæg.”​

Udfordrende hverdag med parkerings- og signalanlæg

Det er blandt andet Kim Fonnesbæks ansvar at få trafikken til at glide på de danske veje. Til daglig kører han rundt i både Jylland og på Fyn. For ham er det den udfordrende og varierende hverdag, der motiverer ham.

”Mit arbejde kan deles op i to fokusområder. Parkeringsanlæg og signalanlæg. Jeg spiller en central rolle for trafikanterne, da jeg sørger for, at informationen på parkeringsanlæggene stemmer overens med antallet af frie parkeringspladser, så bilisterne ikke kører forgæves. Arbejdet med lyskryds består i at justere og installere anlæggene, så trafikanterne kan komme hurtigt og sikkert frem,” siger han og fortsætter:

”Når jeg arbejder med lyskryds, er det ofte akutte situationer, der skal løses hurtigt. Med parkeringsanlæg handler det om at være lidt mere nørdet og over længere tid holde øje med, om anlægget tæller, som det skal. Min hverdag er meget varierende og kræver, at jeg arbejder løsningsorienteret.”

En god servicetekniker motiveres af fejlfinding og problemløsning

Kim Fonnesbæk elsker at løse udfordringer med fejlmeldte anlæg. Og det er lige præcis dét, som kendetegner en god servicetekniker.

”Mit job er vigtigt, fordi fejl i trafiksignaler i værste fald kan ende med at koste menneskeliv. Jeg bliver motiveret af at lave fejlfinding på anlæg, så jeg kan løse dem. Fejl i signalanlæg kan opstå ved påkørsel af master, kabelfejl, defekte printkort eller lignende. Der kan også være fugt i klemrækker eller lanterner, som kræver, at jeg skiller hele anlægget ad,” siger han og tilføjer:

”Heldigvis er der sket en stor udvikling i de komponenter, vi bruger, så det er sjældent, at der sker fejl på anlægget - selv efter kraftig regn eller blæst.”

Hos ITS Teknik har vi 20 serviceteknikere, der hver dag sørger for, at trafikanterne i hele Danmark kan færdes sikkert og uden problemer døgnet rundt.​

VEST​

Skomagervej 2A

DK - 7100 Vejle

Tlf.: +45 76 43 16 10

E-mail: info@its-teknik.dk

ØST

Københavnsvej 265
DK - 4000 Roskilde


Tlf.: +45 46 75 72 27
E-mail: info@its-teknik.dk

​CVR nr. 26862019

​Bank: 7562-1122334 (Jyske Bank)

IBAN nr.: DK4875620001122334

BIC-Kode (SWIFT): JYBADKKK​​